reklama

Mesto hazardu a zábavy.

Mesto hazardu, zábavy ba dokonca hriechu. Takto býva často charakterizované Las Vegas. Ťažko povedať čo tam viac ako 37 miliónov návštevníkov  v roku 2010 hľadalo. Pravdepodobne každý to svoje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Tancujúce fontány
Tancujúce fontány (zdroj: steve)

Faktom je, že už na medzinárodnom letisku McCarran, ktoré je najpoužívanejšom vstupnou bránou do mesta, vás vítajú hracie automaty. Tie vás potom sprevádzajú na každom kroku. Celkovo je ich v meste takmer 200 tisíc. Väčšina veľkých hotelových rezortov spája v sebe hotelové a reštauračné služby s kasínom, takže návštevník, ktorý skutočne holduje tomuto druhu zábavy nemusí vôbec opustiť hotel. Samozrejme, ak má dosť peňazí. Okrem toho nájdete v meste množstvo menších herní rôznej úrovne i vybavenia. Ak by ste v kasíne očakávali pánov vo frakoch a dámy v róbach tak ste na omyle. V ktorejkoľvek dennej či nočnej hodine tam stretnete ľudí rôznych národností, veku či spoločenského postavenia. Pestrá zmes ľudí od študentov až po dôchodcov, ktorí hoc aj v sandáloch a kraťasoch skúšajú šťastie. Jedno majú spoločné, všetci chcú vyhrať ba dokonca zbohatnúť. Ktosi múdry raz povedal. "Ak chcete zbohatnúť v kasíne musíte aspoň jedno vlastniť." Tohto som sa držal celé roky a preto mojím najväčším „hazardom" kedysi dávno bolo KENO ktoré som podával v nádeji, že šťastie by sa predsa raz mohlo unaviť. Nepresvedčila ma ani galéria šťastných výhercov v hale jedného z kasín. Boli tam síce fotografie aj s výškou výhry, ale neboli tam údaje o tom ako dlho im to trvalo. Samozrejme, galéria tých, ktorí tam márne zanechali svoje úspory nebola nikde. A predsa, navštíviť Las Vegas a neskúsiť to! To teda nie!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Šupol som do stroja pár dolárových bankoviek a hra o centíky začala. Chvíľku som vyhrával ja, chvíľku zas automat. Blikajúci nápis „Game over" mi jasne naznačil, že buď si priplatím alebo môžem ísť. Nie, toto nie je pre mňa, hovorím si v duchu a poberám sa ďalej.

Príležitostí ako stráviť čas je vo Vegas viac ako dosť. Záleží na vašich preferenciách a rozpočte. Je ráno, zatiaľ ešte príjemných 28 stupňov Celzia tak som sa vydal na prechádzku po známom bulvári Strip, na ktorom sú najväčšie a najznámejšie komplexy ako MGM, Bellagio či nedávno otvorený The Cosmoppolitan of Las Vegas a mnoho ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestou stretávam bežcov, ktorý si ani tu neodpustia svoj ranný tréning, kde tu ešte nočných vtáčkov vracajúcich sa po prehýrenej noci a zvedavcov ako som ja.

Obrázok blogu

Las Vegas je obklopené púšťou, klíma je veľmi horúca a suchá, preto každé jazierko alebo fontánka pôsobí osviežujúco na vaše zmysly. Najväčšie umelé jazero je práve pred hotelom Bellagio so svojimi tancujúcimi fontánami, ktoré sú jednoducho nádherné. Večer keď tancujú v záplave svetiel sprevádzané svetoznámymi melódiami je to fascinujúci zážitok, na ktorý čakajú davy turistov okolo jazera aj hodinu. Ako si tak kráčam odrazu ma prepadol hlad. Prekvapene pozerám na hodinky, jedenásť preč. Naozaj stále je načo pozerať a človek si ani neuvedomí ako beží čas. Už by som zvládol aj obed. Možností je neúrekom, znovu v rôznej cene a kvalite. Najlacnejší je, ako inak „ fast food" s klasickou ponukou burger, pizza, hranolky v nespočetných kombináciách. Potom je tu množstvo reštaurácií strednej a vyššej kategórie. V niektorých hotelových komplexoch sú bufety „All you can eat" s neobmedzenou konzumáciou, ktoré sú však podstatne drahšie ako v okrajových častiach mesta. Rozhodol som sa, že spojím dva v jednom. Za sedem dolárov kupujem v automate voľný lístok s 24 hodinovou platnosťou pre všetky linky „double deckerov" v meste. Je to pohodlný a lacný spôsob ako si môžete urobiť súkromnú prehliadku mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Z autobusu vystupujem v „old Vegas". Tu cítiť históriu, tu sa to všetko začalo, tu bolo postavené prvé kasíno Golden Gate. Množstvo obchodíkov so suvenírmi, malé reštaurácie, pouliční umelci a atrakcie rôzneho druhu. Za dolár so môžete odfotiť s pudlíkom v kovbojskom klobúku alebo s hadom. Za dvacku s falošnou hollywoodskou hviezdou. Neuveriteľné čo všetko ľudí napadne a za čo sú ti druhí ochotní zaplatiť. Nechýba maľovanie portrétov či tetovanie, výroba rôznych suvenírov na počkanie alebo adrenalínové aktivity.

Videl som čo som chcel, ešte pár fotografií a vraciam sa do hotela aby som nezmeškal našu uvítaciu recepciu v hotely The cosmopolitan of Las Vegas. Pohodlne usadený na vrchnom poschodí autobusu spoznávam mesto. V starej časti Vegas je viacero kostolov a kaplniek. Vlastne kaplniek je množstvo po celom meste, ešte aj vo vyhliadkovej veži Stratosphere Tower. Denne sa koná v Las Vegas priemerne 315 sobášov. Mimochodom nie je to až také jednoduché ako nám to prezentujú filmári, že idete rovno z baru pred oltár a ráno sa prebudíte zosobášení. Je k tomu potrebné úradné povolenie za 35,0 dolárov. Takže bez obáv o svoju slobodu môžete vyskúšať aj nočný život vo Vegas. O tom že skutočne je čo vyskúšať niet pochýb. Je tu množstvo barov a nočných klubov, umeleckých šou a vystúpení. Niektorí veľké rezorty majú stabilné celovečerné šou ako napríklad Cirque du Soleil v Bellagio, MGM alebo Caesars Palce. Okrem toho sú bežné krátkodobé hosťovania rôznych rockových a popových hviezd. Môžete tu stretnúť také tváre šou biznisu ako David Copperfield, Celin Dion alebo Lady Gaga. Treba rátať s tým, že cena lístkov sa pohybuje od 300 dolárov vyššie a často sú vypredané už v predpredaji.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Las Vegas však nie sú iba herne šou biznis. Milióny návštevníkov sem priťahuje jedinečný prírodný výtvor Grand Canyon (Veľký Kaňon) a neobišiel som ho ani ja, ale viac nabudúce.

Štefan Lieskovský

Štefan Lieskovský

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Súkromný podnikateľ venujem sa oblasti marketingu a rozvoja osobnosti. Osobny web: www.steveliesky.com/sk/Facebookhttp://www.facebook.com/slieskovsky Zoznam autorových rubrík:  Šport a zdravieObchodnéO mne

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu