reklama

Je to iba moja vec.

Toto býva dosť častá reakcia ľudí, ktorí trpia nadváhou. Pred časom som reagoval podobne keď mi niekto naznačil, že by som mal niečo s tým urobiť. Dnes sa na to dívam inak. Skutočne to závisí od uhla pohľadu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

V spojených štátoch odborníci odhadujú že ekonomické následky obezity šesť krát prevyšujú následky fajčenia. Nenašiel som podobný údaj za krajiny Európskej únie alebo Slovensko. Pravdepodobne nebudú oveľa menšie. Nie že by som chcel fajčiarom nejako fandiť, ale nasvedčuje to , že obezita je rovnako vážnym ekonomickým problémom. Pravdou je, že zatiaľ som nestretol nikoho, kto by sa rozhodol
schudnúť aby znížil negatívne dopady na našu ekonomiku.


Iný pohľad som získal keď som sa pozrel na môj problém z hľadiska kvality života. Hmotnosť je jednoducho súčasťou každého z nás a viac alebo menej ovplyvňuje kvalitu nášho života. Neznamená to, že človek s nadváhou zákonite musí byť v živote nešťastný. Odborné štúdie však dokazujú, že s narastajúcou nadváhou pribúdajú aj zdravotné problémy, bolesti, rôzne fyzické obmedzenia a organizmus oveľa rýchlejšie podlieha únave. Nebol som súčasťou žiadnej štúdie, ale moje osobné skúsenosti tieto fakty len potvrdzujú. V roku 1990 som ešte bez problémov absolvoval Bielu Stopu čo je 50 kilometrový beh na lyžiach v členitom teréne Kremnických vrchov. O desať rokov neskôr som ledva pobehol za autobusom na zástavke MHD. Bolesti, strata kondície a rýchla únava postupne prerástli v nechuť k akýkoľvek pohybovým aktivitám, či to bol šport, prechádzky alebo tanec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Denne sme v kontakte s množstvom ľudí, partner, rodina, priatelia, spolupracovníci alebo známi. Tieto vzťahy sú súčasťou nášho života a preto aj naša hmotnosť môže mať na ne určitý vplyv.

Tieto vzťahy je možné využiť aj v pozitívnom zmysle na vytvorenie priaznivej atmosféry a získanie podpory okolia pre vaše úsilie skončiť s nadváhou. Jedlo nie je len životná potreba, je to aj spoločenská záležitosť, ktorá zahŕňa:

- stravovanie v rodine
- spoločné jedlo s priateľmi, alebo obchodnými partnermi ak ste v biznise
- spoločenské udalosti, oslavy, večierky ap.

Najlepšie riešenie je keď sa so svojimi najbližšími podelíte o vaše ciele a požiadate ich o podporu. Ak v partnerstve majú obidvaja podobný problém s kontrolou hmotnosti je ideálne keď sa do toho pustia spolu. O niečo náročnejšie je to ak jeden z partnerov nepotrebuje tento problém riešiť, jednoducho má normálnu hmotnosť. V tomto prípade je dôležité vzájomné porozumenie a prispôsobenie stravovacieho plánu aby obidve strany boli spokojné. Spoločné obedy s priateľmi sa dajú vyriešiť. Je to otázka voľby, je dosť reštaurácií kde môžete absolvovať jedlo také ktoré zodpovedá vašim potrebám.

Rodinné oslavy, sviatky, guľáš párty atď. Zo začiatku som sa týmto akciám dosť vyhýbal, pretože ma nebavilo každému vysvetľovať, že nebudem alkohol, že mi stačí tanier guľášu a podobne. Musíte počítať aj s tým, že niektorí ľudia vás nepochopia, alebo budú dokonca odsudzovať. V tomto prípade teba byť trochu „sebec“. Vy máte zdravie vo vašich rukách. Samozrejme aj tieto udalosti sa dajú organizovať v duchu racionálnej výživy, napríklad robíme „grilovačku“, tak nekúpim bôčik ale morčacie prsia. Na Vianoce nenapečiem za tri plechy, ale pripravím napríklad ovocné poháre a podobne. Jedlo je okrem iného aj potešením, len treba dbať o to aby nebolo tým jediným.

Samozrejme sa tohto potešenia nemusíte vzdávať, existuje mnoho zdravých a chutných jedál, chutí a lahôdok. Objavujte ich.

Štefan Lieskovský

Štefan Lieskovský

Bloger 
  • Počet článkov:  61
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Súkromný podnikateľ venujem sa oblasti marketingu a rozvoja osobnosti. Osobny web: www.steveliesky.com/sk/Facebookhttp://www.facebook.com/slieskovsky Zoznam autorových rubrík:  Šport a zdravieObchodnéO mne

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu