Kam siahajú korene?

Autor: Štefan Lieskovský | 13.1.2011 o 9:11 | (upravené 13.1.2011 o 9:17) Karma článku: 3,41 | Prečítané:  617x

Takmer storočná , veľmi intezívna kampaň náboženských, dobročinných a ženských spolkov v USA, ktorá si získala aj značnú podporu politických strán , vyvrcholila nakoniec prijatím tzv. suchého zákona (Volsteadov zákon z r.1919 ), ktorý zakazoval výrobu a predaj alkoholu.

Táto udalosť bola spájaná s obrovskými nádejami . Skutočne, prvé správy o účinkoch prohibície boli pozitívne: poklesla zločinnosť, utužil sa rodinný život, zlepšili sa celkové zdravotné a sociálne pomery. Po krátkej dobe sa však prejavili silné negatívne účinky


- tajné pálenie a pašovanie alkoholu spojené s rozvojom silných gangov, ktoré to organizovali. Prohibícia nakoniec problémy súvisiace s alkoholizmom nevyriešila, ale napomohla vzniku praktického a spoľahlivého systému predaja . Pašeráci v tom období boli odmeňovaní podľa množstva alkoholu a niekoho napadlo, že ich odmení aj za zapojenie ďalších komplicov do obchodu. Výsledkom bolo, že po niekoľkých rokoch predaj alkoholu prekročil úroveň pred zákazom. Za skutočných zakladateľov a priekopníkov multilevel marketingu sú považovaní Jay Van Andel a Rich De Vos, ktorí sa v roku 1949 stali nezávislými distribútormi pre spoločnosť Nutrilite. Práve tu začali pracovať s princípom pákového efektu na znásobenie ich úsilia. V roku 1959 sa oddelili od spoločnosti a založili vlastnú spoločnosť Ja-Ri Corporation, čo bol vlastne vznik Amway. Postupne vznikali ďalšie a ďalšie spoločnosti. Tak ako sme si povedali už v úvode, všetko sa dá využiť, ale aj zneužiť. Vznikli rôzne pyramídové schémy, ktoré pod pláštikom marketingu oberali ľudí o peniaze.

Výsledkom toho bola v roku 1975 žaloba FTC (Federal Trade Commision) proti Amway a ďalším tridsiatim firmám za nelegálne podnikanie. Po viac ako štyri roky trvajúcom súdnom spore, súd uznal multilevel marketing za riadny a legálny spôsob distribúcie a predaja výrobkov. V osemdesiatych rokoch minulého storočia s nástupom osobných počítačov prišiel aj veľkých rozmach odvetvia network marketingu. Skutočný prelom nastal s nástupom internetu. Internet, ktorý vlastne vznikal v podmienkach sveta deliaceho sa na dva tábory počas studenej vojny sa stal fenoménom. Umožnil rozmach a budovanie biznisu v globálnom
celosvetovom rozmere.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?