Kam siahajú korene?

Autor: Štefan Lieskovský | 13.1.2011 o 9:11 | (upravené 13.1.2011 o 9:17) Karma článku: 3,41 | Prečítané:  615x

Takmer storočná , veľmi intezívna kampaň náboženských, dobročinných a ženských spolkov v USA, ktorá si získala aj značnú podporu politických strán , vyvrcholila nakoniec prijatím tzv. suchého zákona (Volsteadov zákon z r.1919 ), ktorý zakazoval výrobu a predaj alkoholu.

Táto udalosť bola spájaná s obrovskými nádejami . Skutočne, prvé správy o účinkoch prohibície boli pozitívne: poklesla zločinnosť, utužil sa rodinný život, zlepšili sa celkové zdravotné a sociálne pomery. Po krátkej dobe sa však prejavili silné negatívne účinky


- tajné pálenie a pašovanie alkoholu spojené s rozvojom silných gangov, ktoré to organizovali. Prohibícia nakoniec problémy súvisiace s alkoholizmom nevyriešila, ale napomohla vzniku praktického a spoľahlivého systému predaja . Pašeráci v tom období boli odmeňovaní podľa množstva alkoholu a niekoho napadlo, že ich odmení aj za zapojenie ďalších komplicov do obchodu. Výsledkom bolo, že po niekoľkých rokoch predaj alkoholu prekročil úroveň pred zákazom. Za skutočných zakladateľov a priekopníkov multilevel marketingu sú považovaní Jay Van Andel a Rich De Vos, ktorí sa v roku 1949 stali nezávislými distribútormi pre spoločnosť Nutrilite. Práve tu začali pracovať s princípom pákového efektu na znásobenie ich úsilia. V roku 1959 sa oddelili od spoločnosti a založili vlastnú spoločnosť Ja-Ri Corporation, čo bol vlastne vznik Amway. Postupne vznikali ďalšie a ďalšie spoločnosti. Tak ako sme si povedali už v úvode, všetko sa dá využiť, ale aj zneužiť. Vznikli rôzne pyramídové schémy, ktoré pod pláštikom marketingu oberali ľudí o peniaze.

Výsledkom toho bola v roku 1975 žaloba FTC (Federal Trade Commision) proti Amway a ďalším tridsiatim firmám za nelegálne podnikanie. Po viac ako štyri roky trvajúcom súdnom spore, súd uznal multilevel marketing za riadny a legálny spôsob distribúcie a predaja výrobkov. V osemdesiatych rokoch minulého storočia s nástupom osobných počítačov prišiel aj veľkých rozmach odvetvia network marketingu. Skutočný prelom nastal s nástupom internetu. Internet, ktorý vlastne vznikal v podmienkach sveta deliaceho sa na dva tábory počas studenej vojny sa stal fenoménom. Umožnil rozmach a budovanie biznisu v globálnom
celosvetovom rozmere.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Tataráky by mali zmiznúť z reštaurácií. Ľudia sa ich však nechcú vzdať

Reštaurácie sa o tatarákoch boja hovoriť, mnohé ich majú v jedálnych lístkoch.

TECH

Miliardár Musk ukázal, ako chce kolonizovať Mars

Podnikateľ chce začať expedície na Mars o dva roky.

KOMENTÁRE

Keď sa hipster primátor najviac rozumie bicyklovaniu

Prevádzkar hovorí, že chce ľuďom v klube prinášať všetky žánre.


Už ste čítali?