Niekoľko tipov pre vašu líniu.

Autor: Štefan Lieskovský | 10.1.2011 o 9:06 | (upravené 10.1.2011 o 11:04) Karma článku: 8,76 | Prečítané:  1625x

Počuli ste už názor, že žiť zdravo je drahé? Ja dosť často. Myslím si, že to nie je pravda. Nechcem hovoriť o tom, že byť chorí tiež nemusí byť lacnou záležitosťou. Radšej dám do pľacu niekoľko tipov, ktoré nesiahajú veľmi do peňaženky a mne hodne pomohli zbaviť sa prebytočných kíl.

- pite dostatočné množstvo tekutín (cca 0,5 litra na každých 15 kg hmotnosti) Pozor najlepšia je voda, potom čaje a minerálka. Nie pivo, sladené sýtené nápoje a káva. Pitný režim zabezpečí vyplavovanie toxických látok, ktoré pri spaľovaní nadbytočných tukov vznikajú. Napite sa vody pred každým jedlom, znižuje to apetít. Dôležité je piť priebežne počas dňa v malých množstvách. Keď vypijete naraz liter, tak sa stane to isté ako keď nalejete veľa vody do vysušenej zemi v kvetináči. Zem ju neprijme, voda vytečie a kvetinka si z toho moc neužije.


- jedzte pravidelne, najlepšie aj 5 – 6 krát denne v menších dávkach. Ľudia sa bránia, že oni nechcú žiť podľa schémy. Oni žijú podľa schémy, ale zlej. Ktosi múdri napísal, že disciplína oslobodzuje. Neznamená to nejaký otrocký režim, stačí rešpektovať jednoduché pravidlá. Jedzte teda pravidelne a ako sa deň blíži k večeru obmedzte sacharidy. Mne sa napríklad neosvedčilo často hlásané „nejedzte po 18.00 hodine“. Často pracujem do 23.00 tak si v pohode dám malé proteínové jedlo aj o 21.00 hodine.

- venujte pozornosť výberu potravín – nie nadarmo sa hovorí že chudnúť začínate už v obchode. Ak sa neviete pri telke odtrhnúť od čipsov tak je najlepšie ich domov nepriniesť. Ja som tak riešil čokoládu pokiaľ som ju nedostal pod kontrolu. Naopak nikdy nechýba v chladničke mrkva. Keď aj príde na človeka slabšia chvíľka ťažko jej dokáže zjesť kilo. Dôležitý je dostatok vlákniny v strave a nezabúdajte na dostatok bielkovín, aby nebola ohrozená svalová hmota.

- tešte sa zo života – k radostiam života určite nepatrí len jedlo a to si vlastne môžete užiť tiež. Nebojte sa tvoriť, nebojte sa nových chutí. Dnes je na internetových stránkach množstvo receptov na zdravé a nízko kalorické jedlá, ktoré nie sú ani tak cenovo náročné. U mňa k radostiam života patrí i pohyb. Nemyslím tým žiadny brutálny tréning v posilňovni. 30 až 40 minútová prechádzka v prírode je balzam na dušu a tiež nejakú tú kalóriu spáli.

Pre mnohých z vás môžu byť tieto tipy už staré známe. Aj ja som sa veľa o chudnutí naučil, čítal, ale až keď som to začal praktizovať prišli výsledky. Jednoducho vedomosti bez činov sú len potenciálom moci.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?